این همایش ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام اله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز گردید. سپس آقای طهماسبی رئیس هیئت ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا استان ضمن خیر مقدم وتقدیر و تشکر از شرکت کنندگان و تبریک روز جهانی بهداشت روان با اشاره به تاریخچه و فعالیت های ورزشی، پیرامون اهداف و برنامه های ورزشی هیئت در استان، ارتقاء اعتماد به نفس و توان جسمی و روحی بیماران و زمینه سازی برای حضور در میادین ورزشی و فعالیت های اجتماعی مطالبی را ارائه کردند.
ایشان گفتند که هیچ بیماری نباید به بهانه بیماری از فعالیت های ورزشی و اجتماعی و مردم دور باشد.وی با اشاره به اینکه بیمارانی هستند که در فعالیت های ورزشی و اجتماعی  در مقایسه با سایر مردم موفق ترند و اگر عضوی از بدن به خاطر بیماری معیوب باشد سایر اعضا به کمک آن خواهند آمد.
وی گفت که هیئت به عنوان رابط بین بیماران و خیرین است که اگر اعتماد و اطمینان متقابل باشد در تحقق و پیشبرد اهداف ورزشی موفق تر عمل کرده و نتیجه آن به بهبودی روحی و روانی و افزایش اعتماد به نفس بیماران خاص و پیوند اعضا خواهد انجامید. در ادامه آقای دکتر فکوری راد عنوان کردند ایجاد تعادل در زندگی فردی و اجتماعی را به عنوان یک ابزار مفید در موفقیت انسان در طول عمر می باشد و توصیه های لازم برای روی آوردن به ورزش و فعالیت روزانه زیر نظر مربیان و کارشناسان خبره و مجرب ورزشی برای سالم زیستن ارائه دادند.
در ادامه سرکار خانم دکتر دهنائی سالم زندگی کردن را حق هر انسانی ذکر کردند و خود مراقبتی و داشتن وزن ایده ال و پرهیز از چاقی را همراه با تغذیه سالم و فعالیت های بدنی مناسب برای سلامتی ضروری دانستند.
ایشان با بیان اینکه جسم سالم مغز را حرکت و مغز سالم جسم را هدایت و مدیریت می کند تاکید کردند که بیماران بیشتر از ورزش هایی که سبب تقویت روح و جسم می شود از مشاوره کارشناسان ذیصلاح استفاده کنند و حتی الامکان از مواد غذایی صنعتی و مشروبات الکلی و مواد مخدر که باعث آسیب های جدی و جبران ناپذیر به جسم و روح انسان می شود پرهیز نمایند.
در پایان مراسم از مربیان و بیماران فعال ورزشی با اهدا لوح سپاس و هدیه تقدیر به عمل آمد.