بهروز سلیمی، ورزشکار شاخص و شایسته زنجانی بیمار پیوند کلیه این استان از سال 86 تاکنون موفق به کسب چهار عنوان جهانی شده است .


این ورزشکار صاحب نام زنجانی فعال در رشته بدمینتون بیماران خاص و پیوند اعضا استان زنجان گفت: از سال 79 توسط انجمن بیماران کلیوی زنجان به این رشته ورزشی روی آوردم و تاکنون نیز به موفقیت های خوبی در رقابت های کشوری و جهانی دست یافته ام.


بهروز سلیمی،افزود: در رقابت های جهانی سال 86 در تایلند،90 در سوئد، 92 در آفریقای جنوبی و امسال در آرژانتین به ترتیب عناوین سوم، دوم، سوم و دوم را کسب کردم و نشان دادم که با وجود بیماری و مشکل جسمی نیز می توان در میادین ورزشی موفق ظاهر شد.


وی یادآور شد: در سال 70 در استان آذربایجان غربی مورد پیوند کلیه قرار گرفتم و شروع فعالیتم در عرصه ورزش نیز از سال 79 در رشته بدمینتون بود.


این ورزشکار توانمند زنجانی گفت: در زمان حاضر نیز با بیماری پیوند کلیه کنار آمده ام و مشکل خاص ندارم و در سال 83 نیز متاهل شده و دارای فرزند پسر چهار ساله هستم.


سلیمی که از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی می باشد افزود: ورزش بیماران خاص و پیوند اعضا زنجان نیازمند حمایت های مادی و معنوی است تا ورزشکاران با آرامش خاطر و انگیزه بهتر و بیشتری به فعالیت های ورزشی خود ادامه دهند.


وی تصریح کرد: فعالیت ورزشی منافاتی با بیماری خاص و پیوند اعضا ندارد اما افراد علاقه مند به ورزش بهتر است برای فعالیت با پزشک معالج خود مشورت کنند تا مشکلی حادث نشود.


سلیمی با بیان اینکه فعالیت در عرصه ورزش، سلامتی جسم، روح و روان را در پی دارد، خاطرنشان ساخت: هنوز با جدیت به تمرینات ورزشی خود در آکادمی بین المللی بدمینتون زنجان و سالن ورزشی دانشگاه علوم پزشکی این استان می پردازم تا با حضور توانمندتر در مسابقات برون مرزی برای کشور و استان خود فخرآفرین باشم .